Wednesday, November 18, 2009

Kawan Kecil yang Ku Rindu

teringat ku akan masa kecil ku..
indah, penuh warna
mengenangnya, penuh senyum
semuanya tak dapat digantikan dgn kata kata

pagi hari slalu dibangunkan
kata papah ku, ku berlomba dengan ayam
bergagas aku berangkat sekolah
tak lupa diantar mamah papah

ku ingat, sabtu kelabu
pulang sekolah membantu duka tetanggaku
dengan minyak ajaib ku
duka itu hilang seketika

saat senja tiba
aku bermain dengan teman sekomplek ku
tidak pandang bulu
kita semua tertawa riang slalu

kini aku berubah
sekian lama tak menemui kalian
dan baru sekarang aku bertemu kalian lagi
kita sama sama tlah berubah

tapi kita tetap rindu keceriaan masa kecil
kebersamaan kita
kekompakan kkta
dan rasa sayang kita

maaf kan aku yang telah pindah dari masa kecil ceria ku..

0 komentar:

Post a Comment

comment

 
Copyright 2009 Gudang Puisi. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase